Monday, July 26, 2010

小叮当




繁华的背后
怜悯之心已到了尽头
人心的混浊
大雨再滂沱也洗不脱

只有小叮当
是我最最要好的朋友
圆润的双手
牵着我逃避人心的丑陋

人心全都上了锁 彼此间多了隔膜
只有百宝袋让我 找回单纯的自我

当笑容变得做作
当生活开始迷惑
只有叮当陪着我
一起面对世界的冷漠

当天空不再广阔
当绿洲变成了沙漠
只有叮当支撑我
我梦的寄托 逃离这残酷的生活


等了差不多一个星期才可以upload @@

11 comments:

  1. 很喜欢,最喜欢你成功做到押韵的部分!佩服~

    最近的我也遇到类似的情况,所以读起来特别有感触!>.<
    希望我也能拥有一个那么样的叮当。

    ReplyDelete
  2. 哈哈, 谢谢...

    刚开始的时候我也是和你一样, 为了押韵这部分而大伤脑筋 >.<

    不过只要一直花心思去写, 不久以后脑袋里自然会有一个押韵清单, 那时候就没问题了 ^^

    没有品尝过失败的苦涩,又怎会知道成功的快乐...

    共勉之

    ReplyDelete
  3. good job... keep improving...!! don't just write lyrics... must find someone to write the song for you... don't waste your lyrics... [like]

    ReplyDelete
  4. HS: yea, improving now. Recently looked back to the lyric i wrote for last concert, i was like "Why so noob 1 =.=" "...

    Got la, ,got pass some to cliff and ask him to compose it. but the no. of composer is less than the lyrics, abit difficult lor...

    ReplyDelete
  5. I also hope for a doraemon in my life. Changes the aiplanes to wishing stars. Haha

    Agree with hock siang, really nice lyrics. Composed them to songs!!

    ReplyDelete
  6. Emily; Thx~
    Trying too, but LGM composer is abit less lie....
    Will see how la ^^

    ReplyDelete
  7. give chinling... :) i sure like his songs... :D

    ReplyDelete
  8. 应该要有进步的, 如果写了那么久还在原地踏步的话, 就没有意思了

    ReplyDelete
  9. Like like!!^^ Can compose this song in LGM!^^

    ReplyDelete
  10. Lol, thx...

    See how la,, I love its meaning also ^^

    ReplyDelete